TRIPPIN OZ

One Year

Publicerad 2015-02-18 22:08:00 i Allmänt,

Vi gjorde det! Vi klara oss hela vårt visum år!

Wow, tänka sig att det har gått ett helt år. Minns dagen som igår när vi skulle ta oss till arlanda, alla känslor och tankar som rusade genom huvudet. Jag hade som mest varit borta i två veckor ifrån min familj innan den här resan, två veckor! Så det var jobbigt att säga hejdå. Men världens goaste familj var ju självklart glada för min skull och för allt kul som jag skulle få uppleva - och verkligen, så mycket jag fått se och uppleva! Jag är så otroligt glad att vi gjort denna resa. Har träffat massa nya människor- världen över, pratat ett annat språk dagligen, jobbat, ja vi har verkligen levt ett liv här i Australien. Men nu är det livet slut och vi fortsätter vår resa mot nya äventyr!

Av våra 12 månader här så har vi jobbat nästan hela 10 månader. Jag hade mina två första jobb i Sydney, båda var café jobb. Där jobbade jag ungefär fem månader. Sen bar det av upp till Cairns för lite semester ca 3 veckor. Sen blev det lite farmjobb, men som var woofing. Det varade i 2 och en halv vecka, sen lämnade vi skithålan Townsville och åkte till Airlie Beach, där vi sökte och fick jobb på Whitsunday ön Daydream Island. Där jobbade vi nästan fem månader. Ett fytusan slitigt jobb, men en erfarenhet i sig! Den 16 Januari 2015 var dagen äntligen kommen, dagen vi lämnade DDI och påbörjade vår efterlängtade semester. Vi gjorde då "klart" resten av östkusten, som har varit helt underbart!

Men nu är vår tid (för denna gång) över, och den kunde inte ha varit bättre! 

 

 
OJ! Ja det blev lite bilder.. Men det är en "liten" sammanfattning i bilder av vårt år i Australien. KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Lannerhag

Hej! Mitt namn är Caroline, jag är 21 år och kommer från Örebro. I denna blogg kommer jag skriva om min och Tommys resa genom Australien, men även om vardagsliv, jobb, bildbomber osv osv. Jag hoppas den kommer väcka intresse hos er och att ni vill följa oss genom denna resa. Enjoy! ♥

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela