TRIPPIN OZ

Mt. Ngauruhoe

Publicerad 2015-03-09 19:23:00 i Allmänt,

Hallå!
 
Imorse var det upp med tuppen för att göra oss redo för en heldags vandring i Tongariro Nationalpark. Vi lämnade campingen strax efter fem för att köra till vandringsleden. Framme vid parken efter ca 15min, parkerar bilen och börjar vår vandring. Det var redan en massa folk som var där och som även skulle göra vandringen. Tommy och jag höll ett rätt högt tempo så vi kom ifatt de flesta grupper och hade mestadels "öppen väg" framför oss. Som sagt det var Mt. Ngauruhoe som vi besteg, även känt som Mt. Doom från Sagan om ringen. 
 
Detta var tametusan den värsta vandringen jag gjort, och nedför ska vi inte ens tala om.. Underlaget från toppen av vulkanen till slutet var det värsta! Det var så löst så men gled i stort sett bara, men det var supersvårt att hålla balansen, så rätt som det var satt man på arslet på någon hård sten som stack upp från sanden.. Men i alla fall, som med det flesta vandringar - det var värt det! Vi hade väldigt tur med vädret. Strålande sol och helt klart. 
Såhär fin blev jag efter "nedstigningen" + lite blåmärken på rumpan.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Lannerhag

Hej! Mitt namn är Caroline, jag är 21 år och kommer från Örebro. I denna blogg kommer jag skriva om min och Tommys resa genom Australien, men även om vardagsliv, jobb, bildbomber osv osv. Jag hoppas den kommer väcka intresse hos er och att ni vill följa oss genom denna resa. Enjoy! ♥

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela